نخ ، سوزن ، قیچی

من تکه های تنهایی را به هم می دوزم ، تو اضافاتش را قیچی بزن !

نخ ، سوزن ، قیچی

من تکه های تنهایی را به هم می دوزم ، تو اضافاتش را قیچی بزن !

تقدیم به خودم

 

 

نوشتن را دوست دارم ...گاهی  

نوشتن مرا می برد به همان جایی که فقط و تنها متعلق به خود من است ...

سرزمین امن و آرام درونم ... 

جایی که مال من است و در آن شادِ شادم ... هر چند شاید چهره ام ، و علی الخصوص چشمانم ، این را نشان ندهند ... 

بافتن را هم دوست دارم ... وقتی دانه دانه ، نخ ها را به هم گره می زنی ، محکمِ محکم ... بعد دانه ها کنار هم ردیف می شوند و دست آخر تن پوش کسی می شوند که عاشقش هستی و این دسترنج توست که می پوشد ... لباسی که ساعت ها نشسته ای و دانه به دانه ، به ثمر رسانده ای ... 

دوختن را دوست دارم ... وقتی با حوصله می نشینی و پارچه ای صاف و یکدست را می بری ... از تویش آستین و یقه و تکه های ریز و درشت پیراهنی را خلق می کنی ... بعد که تمام می شود ، حتی خودت هم باورت نمی شود که می تون با این پارچه ی ساده ، لباسی دوخت که در دکان هیچ عطاری پیدا نمی شود !

طراحی را دوست دارم ... وقتی که حتی با مدادمشکی هم می توان چشمان شاد دخترکی را نمایش داد ...   

من حتی ساختن کار دستی را هم دوست دارم ... دلم می خواهد ساعت ها گوشه ای بنشینم و با تکه های روبان و کاغذ کادو و تور های رنگی ، تابلوی تزئینی بسازم ... یا هدیه ای را کادو پیچ کنم و یا اینکه تاج سر و گل سینه بسازم ...  

.

همه ی این ها را گفتم تا بگویم :

کار کردن با دست هایم را دوست دارم ...  

شاید من اولین زنی باشم که به دستان خودم عاشق شدم ...!

نظرات 8 + ارسال نظر
خودم پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:58 ب.ظ http://porpot.blogsky.com

کی به کیه، منم عنوان رو اونطور که دوست دارم میخونم: «تقدیم به، خودم :)»

غواص کاشف! دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:28 ب.ظ http://www.sakooye-shirjeh.blogsky.com

این حسم کاملا جدی بود که گفتم... از آشناییت خوشوقتم..

منم بسیار خوشحالم از اینکه دوستی مثل تو پیدا کردم ...

سارا(غواص کاشف!) پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 08:23 ق.ظ http://www.sakooye-shirjeh.blogsky.com

سولماز عزیز وارد صفحه ات که شدم یه جور گرمی و آرامش احاطه ام کرد!
حقوق و کاردستی و دوخت و دوز......... عجب حوصله و سلیقه ای می خواد..
من نتیجه حاصله اش رو بیشتر دوست دارم:)
منم از آشناییت خوشوقتم!

چه جمله ی قشنگ و دلنشینی بود ... مرسی که این آرامش رو حس کردی ...
اگر شما نتیجه ی حاصله رو دوست نداشته باشی ، که سازنده هم میلی به ساختن نخواهد داشت ...

گلابتون بانو پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:54 ق.ظ http://golabatoonbanoo.blogfa.com

مصداق واقعی از هر انگشتش یه هنر می ریزه!

منم نوشتن و بافتن رو خیلی دوست دارم.

عاشق این دید حقوقی ت هستم ... دوست نازنینم ... مرسی از لطفی که به من داری ...
نوشتن و بافتن ، تو خون همه ی زن ها جریان داره ...

Catastrophe پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:46 ق.ظ http://www.marderoshan0192.blogfa.com

حرف های خوبی زدی. خوشحالم از یافتنت...دوست من... با من حرف بزن

منم از یافتن شما خوشحالم ... دوست من ... چشم ، می حرفیم ...

رامین چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 09:56 ق.ظ http://safarkarde.blogsky.com/

دوست داشتن های ساده و کودکانه و زیبایی دارید..
کودکانگی شما ستودنی است
سلام
نام بلاگتان مرا جذب کرد

ممنونم از لطفتون ...(آیکون ذوق مرگی )
سلام
خوش اومدید ...

پ.نون سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 03:57 ق.ظ http://babune.blogsky.com

چقدر جالبه که آدمی به اندازه تو مشغول و گرفتار بتونه اینقدر کارها رو انجام بده. آفرین سولماز جان.

وقتی عاشق کاری باشی ... عاشق به معنای واقعی ... زمین به آسمون هم بیاد انجامش میدی ... حتی اگه از خستگی در حال غش کردن باشی ...
مرسی ... خیلی چسبید آفرین گفتنت ...

فرزانه دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 08:46 ب.ظ http://www.boloure-roya.blogfa.com

چقدر خوبه که این همه دوست داشتنی داری:)
بد نیست از نمونه کارهات اینجا عکس بذاری.
منم کارهای دستی رو دوست دارم ولی سالهاست که دیگه نه بافتنی بافتم نه گلدوزی کردم. شاید امسال منم یه تابلو دوختم! (آیکون یه آدم جوگیر):)))

مرسی عزیز دلم ... آره حتما میذارم چند تا عکس ... دوربین مناسبی ندارم تا از کارهام عکس بگیرم ... در اسرع وقت یکی تهیه میکنم ...
جوگیری نیست اسمش ... هوسه ... کار دستی این خصوصیت رو داره که تا ببینی هوس میکنی انجام بدی ... این حس و حال منه و میدونم کسایی که انجام میدن همین حس و دارن ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد