نخ ، سوزن ، قیچی

من تکه های تنهایی را به هم می دوزم ، تو اضافاتش را قیچی بزن !

نخ ، سوزن ، قیچی

من تکه های تنهایی را به هم می دوزم ، تو اضافاتش را قیچی بزن !

۷آبان

وصیت می کنم بعد از مرگم ، بدنم را مومیایی نکنید و در تابوت نگذارید ... جسمم را به خاک بسپارید ، تا جزئی از خاک ایران گردم ...   

 

زاد روز یکی از ابر مردهای تاریخ   

               پدر ایران زمین   

                   کوروش کبیر  

 

     گرامی باد

نظرات 10 + ارسال نظر
خودم جمعه 20 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:31 ق.ظ http://porpot.blogsky.com

دو نکته، این آخریا خودم خیلی زیاد شده، اون اولا فقط من بودم :دی
دوم اینکه روز تولد کوروش من با خودم لج کردم، از بس که بدم میاد از این رفتارای ملی‌گرایانه متعصبانه، دقیقا همون حسی رو به این رفتارا دارم که به مذهب‌گرایان‌متعصب دارم. کلا من با تعصب مشکل دارم :دی
سوم اینکه ان‌شاالله منم بتونم یکی مثل کوروش بشم.

پ.ن: متوجه شدین که دو نکته شد سه نکته؟! :دی

البته این خودم اون خودم نیست که شما فکر میکنی ... ایشون از دوستای خیلی خیلی خوب بنده هستند که سابقه ی دوستی مان خیلی زیاده ... و اینکه شما دکتر خودم هستی ولی ایشون خودم تنها ...خوشحالم که افتخار دوستی با شما دونفر نصیبم شده ...
این رفتار ملی گرایانه ، متعصبانه نبود ... فقط تولد پدر عزیزم رو تبریک گفتم ... دقیقا این تعصب شما از تعصبی میاد که به مذهب داری احیانا ... چون آدم از چیزی بدش میاد که درون خودش داره ... این و من نمیگم ها ... علم غیر متعصبانه ای به نام روانشناسی این و میگه ...
امیدوارم همه مون بتونیم نابغه ای باشیم مثل کوروش ...
پ.ن : متوجه شدم ... هیچ ایرادی نداره دوست عزیزم ... می شد چهار تا هم موردی نداشت ...

علی احسانی پنج‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:30 ب.ظ http://getalong.blogfa.com

سلام
یادآوری خوب و به جایی بود.
حتما همه شنیده ایم که قرار است در جمهوری اسلامی فیلمی پیرامون کورش ساخته شود.
شما را نمیدانم،ولی من با شنیدن این خبر مو بر تنم سیخ شد.
یعنی باز قرار است یکی از اخرین اسطوره های این مرز و بوم از فیلتر تنگ و تاریک عده ای خاص بگذرد؟؟
شما را به خدا دست از سر این گنجینه های تاریخی ما بردارین و بگذارید دلمان به همین ها خوش باشد!!
.
.
موید باشین.

baraye keshvaram moteasefam
baraye mardomam moteasefam
baraye farhangam moteasefam
baraye farzandanam moteasefam
.
.
.
shoma ham movafagh bashid
mamnoon az hozooretoon

وحید پنج‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:41 ق.ظ http://dastanakha.blogsky.com/

انجمن حمایت از ضامنین بانکی
همانطورکه مستحضرید ایرانی ها در استفاده از ضرب المثل ید طولایی دارند و معتقدند در برخی امور رعایت مفاد ضرب المثل ها از رعایت مفاد برخی کنوانسیون های بین المللی هم ، مفید تر است. یک ضرب المثل ماچینی که بی شباهت به ضرب المثل های فارسی نیست می گوید:« کار از محکم کاری محکم میشه!» که ظاهراً رئیس کل بانک مرکزی اعتقادی به این حقایق ندارد و آنها را خرافه می پندارد و اعتقاد قلبی ایشان « از هر دست بدهی، پس می‌گیری.» است که واقعاً جای تقدیر و تشکر دارد. چرا که ایشان در اقدامی عجیب اعلام کرده است که : « بر اساس مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار، تسهیلات کمتر از 10 میلیون تومان، صرفا با یک ضامن در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت و ضامن معتبر حتماً نباید کارمند رسمی باشد.» (زهی خیال باطل ، مگر اینکه از روی جنازه بر و بچه های نهضت وصول بانکها رد شوید.) بگذریم این ماجرای وام و ضمانت و گشایش اعتبار و قس علی هذا القیاس... قصه جدیدی نیست و در گذشته هم وجود داشت و قدما نیز بر داشتن ضامن متعبر و گرو گرفتن چیزی برای اعطای وام مُصر بودند. چنانچه شاعر می فرماید: « از وام بی ضمانت ، حاجت روا نگردد.» یا در جای دیگر مولوی فرموده : « بگیر این دلق اگر چه وام دارم / گرو کن زود بستان وام دیگر» که نشان از تمدید وام در ازمنه دور دارد و تصور معرفی ضامن و ضمانت معتبر در همه ادوار منطقی است. ( البته منظور منوچهر منطقی مدیر عامل سابق ایران خودرو که اواسط سال گذشته به عنوان مدیر عامل صنایع هوایی و مسئول ساخت نخستین هواپیماهای پهن پیکر کشور شد ، نیست!)
علی ایحال با توجه به اینکه فلسفه ضمانت بانکی ، فقط اطمینان دادن به بانکها برای بازپرداخت وام نیست و امور خیر دیگری در پس پرده نهفته است ، نکاتی در این خصوص به عرض می رسانیم:
الف) یکی از مزایای ضمانت آشتی با دوستان و اقوامی است که به دلایلی قطع رابطه صورت گرفته بود ولی وقتی که به ضامن کارمند نیاز است ، گور بابای قطع رابطه...
ب) نکته دیگر اینکه گاهی اوقات مشغله زیاد وام گیرنده باعث نسیان شده و پرداخت اقساط به گردن ضامن می افتد که با مراجعه چند باره به منزل وام گیرنده چه بسا زمینه امر خیر و ... به شادی فراهم شود.
ج) در ضمن از قدیم گفته اند: « آدم ضامن اعتبارش پیش بانک است ، عزتش پیش مردم.» مردم هم وقتی دیدند که اوضاع وام در بانک ها خر تو خر است و برای گرفتن وام معرفی ضامن در حال رنگ باختن است ، 850 هزار میلیارد تومان پول خود را در موسسات مالی معتبر! دپو کردند ( که البته بانک مرکزی با همکاری مرکز خاکشناسی درب همه آنها را گل گرفت) ، و وام های بیست ، سی درصد با ضامن معتبر گرفتند و این دلیلی بر همین مدعاست که در این موسسات اجر و قرب ضامن از وام گیرنده بیشتر بود.
امید است بانک مرکزی با درایت بیشتر نسبت به تقویت و تغییر رویه در معرفی ضامن جهت دریافت وام عمل کند و از محسنات فرهنگی و اجتماعی ضمانت غافل نشود.

پ.نون سه‌شنبه 10 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 01:37 ب.ظ http://babune.blogsky.com

دیدم دوستانه مشغول دیده‌بوسی هستین گفتم نخود آش نشم :))

هستیم خدمتتون!

دیده بوسی ؟ منظورت پدرمه ؟! اختیار دارید مراحم هستید شما ... خدمت از ماست قربان ...

پ.نون دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 01:33 ب.ظ http://babune.blogsky.com

ببخشید من میرم بعد بر میگردم! :)
راستی تولدمون مبارک!

تشریف داشتید ... دور هم بودیم ... زود برگرد ...
مبارک

خودم یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 04:28 ب.ظ http://www.hasti1356.blogfa.com

گرامی باد هم بر شما و هم بر ملتی که اصلا نمی دونن کوروش کی بوده و چه کارها کرده !
درود بر وکیل الرعایای عزیز!
اول اینکه ارادت دارم خدمت شاه کوروش کبیر که واقعا بعد از ایشون هیچ کی مثل خودش نیومده و نخواهد اومد !
دوم اینکه مخلص وکیل بانوی عزیزاونهم کم نه ها ! خییییلیییییی

درووووووووووووووووود بر خودم جانم ... حالت چطوره عزیزم ؟
کوروش پدر من است ... پدر سرزمین و خاک من است ... پدر فرهنگ و تمدن من ، پدر ایران زمین من است !
ما بیشتر رررررررررررررر دوست نازنین نازنین نازنین من ... مااااااااااااااااااااااااااااااااااچ

وانیا یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 01:26 ب.ظ http://BFHVANIYA.BLOGSKY.COM

گرامی باد
پدرمون رو باید خودمون زنده نگهش داریم
هر روز همه کس در صدد حذف کوروش هستن ما نباید بذاریم

بله عزیزم باید خودمون پدرمون و یادش رو زنده نگه داریم ، با این اوضاع و احوالی که من میبینم ( منظورم حذف دوره ی هخامنشی از دروس تاریخ مدارسه ) چند سال بعد باید تو تاریخ دنبال هویت و ریشه مون بگردیم ... دنبال پدر و مادرمون ، و دنبال خاک سرزمینمون ...
واقعا جای تاسفه که در تقویم های ما تاریخ تولد تمام اعراب نوشته و ثبت شده ، اما زادروز کوروش رو باید با ارسال اس ام اس به اطلاع هم برسونیم !!!
عیبی نداره ... می رسونیم !

محمدرضا شنبه 7 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:48 ب.ظ http://cinematography.blogsky.com/

البته سریال نیستا!!! فیلم سینمایی....
اصلشم اگه توزیع نشد خودم می دم بهت

جدی فیلم سینماییه ؟ من تا الان فکر می کردم سریاله ... واقعا معذرت می خوام ... البته ... اگر اصلش رو پیدا نکردم مزاحم شما میشم ...ممنون دوست عزیزم ...

عاشقانه های آدم برفی شنبه 7 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:43 ب.ظ http://www.adambarffi.blogsky.com

بااین روح لطیف چگونه میشود رشته ای خشک وبیروح داشت.

سلام

کم طاقتی،
عادت آن روزهایت بود؛
عجیب صبورشده ای
این روزها....

عالم محل جمع اضداده ... و البته شما به بنده لطف دارید ...
سلام
چه خوب ویژگی ای رو مثال زدید ... انگار سالها قبل من رو می شناختید ... البته شاید هم ...
امیدوارم اینطور باشه که میگید ...در حال حاضر چاره ای جز صبوری ندارم ... انتخابم صبره !

محمدرضا شنبه 7 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:34 ب.ظ http://cinematography.blogsky.com/

نیز بر تو هم...
بیا سینماتوگرافی

سپاس ...
اومدم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد